Jo større en virksomhed bliver, desto længere væk risikerer en virksomhed at komme fra sine kerneopgaver. Enorme virksomheder har som oftest store HR-afdelinger, advokater, en stor marketingsafdeling og endda, i nogle tilfælde, et in-house magasin med journalister tilknyttet til presse – og kommunikationsopgaver. Det er blevet populært at outsource telefonpasning da dette er en tidskrævende opgave. Det kan helt sikkert have en gavnlig effekt på medarbejderne, at jo større éns virksomhed vokser, desto mere kan man også fokusere på medarbejdernes trivsel eller have en skarp kommunikation med lokalmiljøet. Det kan i andre tilfælde have konsekvenser i form af dårlig intern kommunikation eller et stort bureaukratisk spindelvæv, med eksempelvis et centraliseret kommunikationscenter, hvor man skal udfylde formler for at komme i kontakt med nogen som kan yde den rette hjælp. Det tager lang tid og er ineffektivt.
Små virksomheder må fokusere på kerneopgaverne
Som mindre virksomhed er der som oftest slet ikke plads i regnskabet til en stor HR-afdeling. I de første mange år, bliver man nødt til at udelukkende fokusere på at forbedre sit produkt, og måske investere i noget målrettet marketing for at markere sig selv på markedet, som nok bliver udført af et eksternt bureau. Man kan være heldig at man har dygtige medarbejdere som har tidligere erfaring med kommunikation eller marketing, og som kan have et overblik over nogle opgaver som ikke umiddelbart har noget med kerneopgaven at gøre.
Deleøkonomi for mindre virksomheder
Der findes rigtig mange bureauer som kan udføre en hel del opgaver for virksomheder, som ikke har råd til medarbejdere på fuldtid til at løse opgaverne. Det lyder dyrt, men kan rent faktisk være til konkurrencedygtig pris, da bureauer opererer med mange virksomheder tilknyttet og derfor falder prisen på ydelserne. Der er rigtig mange der vælger den løsning når det f.eks. kommer til SEO og marketing, da det er vigtigt at have en strategi for, men kan også være virkeligt dyrt, og måske endda unødvendigt at have en medarbejder tilknyttet fuldtid, da det jo ikke er hele året rundt man fokuserer på marketing.
Det samme gælder for kundeservice. Det er rigtig rart for kunder at kunne komme i kontakt med en virksomhed, og det er vigtigt for dem, at den første de snakker med, tilbyder en venlig og professionel hjælp. Ligesom med marketing kan det bidrage med røde tal på bundlinjen at have sin helt egen kundeservice afdeling, og især hvis man stadig er i gang med at vækste, og selvom kundeservice også er vigtigt, er det ikke altid at man tænker på sine kundeservice ydelser som det.
Spred opgaverne ud – og fokuser på det din virksomhed gør bedst
Det er derfor at virksomheder som CityCallCenter findes. De udfører kundeservice døgnet rundt på professionel vis, og kan hjælpe din virksomhed med at fokusere på kerneopgaverne, og derved skabe vækst. Det er vigtigt at have god kundeservice, og at outsource jeres kundeservice er en smart måde at give ro til jeres virksomhed, så jeres medarbejdere kan fokusere på det, som de gør bedst – det giver effektivitet og vækst.