Boost dit webshop-salg med Facebook annoncering

0
148

Indsæt din Facebook Pixel 

En Facebook Pixel er et lille stykke javascript-kode, som du indsætter på din hjemmeside. Med Pixlen indsat er du bl.a. i stand til at lave det, der med et populært udtryk bliver kaldt for retargeting.

Du kender det sikkert allerede godt – du har besøgt en hjemmeside, hvorefter du kommer forbi Facebook, der pludselig viser reklame for den virksomhed, hvis hjemmeside du netop har besøgt. Det er et utroligt effektivt redskab. Ofte skal vi præsenteres for et købsbudskab flere gange før at vi træffer en beslutning. Netop derfor virker retargeting så godt.

 

Look-a-like audiences 

Look-a-like audiences er fløden af fløden, når det kommer til Facebook annoncering. Har du et custom audience kan du opsætte et look-a-like audience ud fra det. Du kan f.eks. bede Facebook om, at målrette mennesker der minder om dem der følger din Facebookside. Du kan også opsætte at look-a-like audience ud fra dem, der eksempelvis tidligere har købt på din webshop.

Uanset hvor god du er til at segmentere og målrette dine annoncer, kan du aldrig gøre det lige så godt som Facebooks algoritme, der har tonsvis af data at tage udgangspunkt i.

 

Splittesting 

Gør du på nuværende tidspunkt brug af splittesting, hvis ikke, så skal du helt sikkert i gang. Med splittesting holder du forskellige annoncer op mod hinanden for at finde ud af hvilke af dem, der præsterer bedst. Hvorfor gætte når du har mulighed for at få helt konkrete tal, som du kan forholde dig til. Det gælder om, at du skal have mest muligt ud af dine annoncekroner. Det før du ved at splitteste.

 

Få hjælp til din Facebook annoncering 

Nogle gange gælder det om at kende sine begrænsninger. Du kan ikke være ekspert i det hele. Derfor kan det give god mening at få hjælp til din Facebook annoncering. På den måde kan du bruge din tid på det, som du er bedst til – det er der du skaber mest værdi.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here