Husker du som dreng, når du så de store biler passere jer på de tyske motorveje, for at komme hurtigere fra A til B? Nu er du voksen og har måske dit eget firma, men har ikke fundet den bil der matcher dit firmas image. Som firmaejer er det vigtigt at fremstå professionel både i alle virksomhedens arbejdsområder og som privat, da meget af det man laver privat kan risikere at blive vist i pressen, hvis man er blevet en kendis inden for det felt man arbejder med.
Dress for succes
Derfor er det også vigtigt at det ansigt man viser udadtil er det man gerne vil udstråle. Der er et gammelt ordsprog der siger: ”Dress for success” eller som det hedder på dansk: ”Klæder skaber folk”. Det bunder i at man anses som succesfuld person, hvis man har det rette outfit og den rette bil, som matcher. Det er troværdigheden omkring disse ting, der gør at man kan skabe sig et image. Folk har en forventning om at en person, der er klædt i et dyrt jakkesæt og måske et Rolex ur, også har rimelig mange penge. Og da folk godt kan lide at omgås andre folk med penge, (i tilfælde af at der skulle falde lidt krummer af de riges bord), så skaber man et image med det rette outfit. Så hvad vælger man hvis man har outfittet, men skal vælge en firmabil der matcher sættet?
Begyndelsen af den succesfulde karriere som virksomhedsejer, starter med en firmabil
Det kan godt være det stadig er i begyndelsen af din succesfulde karriere, hvor du endnu ikke har råd til at investere i en ny firmabil, selvom der er meget du kan trække fra i skat. Men i stedet for at købe en bil på afbetaling kan du jo bare lease den. Leasing giver dig mere fleksibilitet og Hvis du skal køre langt hver dag gælder det om at have noget komfort. Selvom du måske kunne have lyst til at reklamere for din virksomhed, så skal du ikke begynde at overveje, hvor en streamer i din bagrude vil genere udsynet mindst muligt. Det gælder nemlig om at holde rene linier når det kommer til firmabilen. Og hvis du bruger firmabilen privat også, så gider du jo heller ikke køre rundt med en reklame hele tiden, så alle ved hvem du er, før du stiger ud af bilen.
Brug bilen som dit eget kontor, hvor du kan være alene, høre høj musik eller tale forretninger i telefonen mens du selv kører fra A til B. Så udnytter du både tiden optimalt, viser et succesfuldt ansigt udadtil og kører samtidig komfortabelt og sikkert til næste salgsmøde, kontoret og hjem igen.