Traditionel markedsføring er ikke dømt ude

Traditionel markedsføring er ikke dømt ude

Digitaliseringen har effekt på mange aspekter i hverdagen og erhvervslivet. Efterhånden foregår det meste online eller digitalt med underholdning, erhvervsmæssig kontakt med kunder og samarbejdspartnere, reklamer og markedsføring. Dette har mange positive goder såsom bred eksponering til at nå den ønskede målgruppe, nem adgang til alverdens serier, film og bøger samt hurtig og sikker kontakt til mennesker. Den digitale udvikling betyder dog ikke, at traditionel markedsføring er dømt ude ift. digital markedsføring – digital markedsføring er blot et supplement til andre gode markedsføringsformer. Tv-reklamer og skilte med logoer bør derfor ikke undervurderes, da de har en stærkere indvirkning, end man går og tror.

 

Større virksomheder anvender 60% af markedsføringsbudgettet til tv-reklamer

Nielsen har foretaget en undersøgelse af en gruppering af større virksomheder, som viser, at de store virksomheder bruger 60% af markedsføringsbudgettet på tv-reklamer. Derfor er det fortsat mange virksomheder, der ser et stort potentielle i den traditionelle markedsføringsform gennem fjernsynet. Herigennem disponeres reklamen til et stort antal af mennesker, hvilket selvfølgelig er hele pointen med markedsføring. En af de mest sete tv-kanaler, TV2, har ligeledes gjort fokusset af tv-reklamer større ved at udvikle en applikation, som tilgodeser tv-seere, som ser reklamer. Hver bruger af applikationen modtager en Bingo-plade, hvor afspillede tv-reklamer fungerer som tal på pladen. Jo flere fyldte plader du får i spillet, jo større chance er der for at vinde eftertragtede præmier. Denne applikation har 10.000-50.000 brugere, hvilket blot er et lille udpluk af det kæmpe antal af seere, som dermed direkte ser reklamer. Man skal derfor ikke tro, at tv-reklamer blot er en pauseskærm for tv-seere, hvor de ikke er opmærksomme undervejs, og dette gør, at tv-reklamer fortsat har en stor indvirkning og effekt som markedsføringsform.

 

Markedsfør i lokalområdet og gør potentielle kunder opmærksomme

Er virksomheden ikke af stor størrelse, kan tv-reklamer være en stor udgiftspost. Selvom tv-reklamer er effektive, koster de mange penge, hvilket for små og mellemstore virksomheder kan være hårdt for budgettet. Her er det dog alligevel effektivt at anvende traditionelle former for markedsføring. Når markedsføringen foregår fysisk og ikke digitalt, virker det nemlig mere personligt og håndgribeligt. Dette kan være den allerbedste form for mindre virksomheder, som ønsker at nå en specifik målgruppe. Især hvis virksomheden har en lokal målgruppe, er eksempelvis markedsføring gennem skilte med logoer ideelt. På denne måde gøres potentielle kunder opmærksom på virksomheden i området, og dette kan skabe en nysgerrighed hos kunderne, som medfører, at de opsøger virksomheden eller søger mere information derom. Blot det at se virksomhedens logo på et skilt vil betyde, at den potentielle kunde næste gang vil kunne genkende logoet og dermed også virksomheden, hvilket ligeledes er yderst positivt. Montage af skilte, bannere eller lignende er derfor en positiv og brugbar måde at markedsføre på.

 

Sørg for at opretholde det professionelle aspekt

Uanset om virksomheden vælger at anvende traditionelle eller digitale markedsføringsformer, er det ekstremt vigtigt, at det professionelle aspekt opretholdes. For at en tv-reklame, skilt, banner eller anden form for annonce skal have den ønskede effekt, bør reklamen se flot ud. Designet skal være godt, sloganet skal fænge, der skal være nok information, og det visuelle skal være en fryd for øjet. Hvis ikke disse ting er i tankerne under udvikling af reklamen, kommer reklamen nemt til at virke utroværdig, grim og uprofessionel. Hvis reklamen ender sådan, vil den have den direkte modsatte effekt, hvor kunder skræmmes væk eller finder virksomheden til grin. Anvendes der skilte med reklamer eller logoer, bør de derfor monteres professionelt, således reklamen fremstår på bedste vis. Klik her for at læse mere om montage og installationer.

Speak Your Mind

*